آموزش ++C
آموزش و سورس های برنامه نویسی به زبان ++C
 
 
سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:, :: 21:45 ::  نويسنده : کیوان مجنونی

در يك عبارت انتخاب، هدف برگزيدن يكي از گزينه‌هاي موجود براي انجام آن است. براي مثال، فرض كنيد كه شرط قبولي در يك امتحان نمره 60 است از (100). عبارت شبه‌كد آن بصورت زير مي‌باشد:

If student’s grade is greater than or equal to 60

Print “Passed”

شرط “student’s grade is greater than or equal to 60” مي‌تواند برقرار باشد يا نباشد. اگر شرط برقرار باشد عبارت “Passed” به معني قبول شدن به نمايش در مي‌آيد و عبارت پس از شبه‌كد به ترتيب اجرا مي‌شود (بياد داشته باشيد كه شبه‌كد يك زبان برنامه‌نويسي واقعي نيست). اگر شرط برقرار نباشد عبارت چاپ ناديده گرفته مي‌شود و عبارت شبه‌كد بعدي به ترتيب اجرا خواهد شد. عبارت موجود در بدنه عبارت if رشته "Passed" را به چاپ مي‌رساند. همچنين به دندانه‌دار بودن اين عبارت در اين عبارت انتخاب دقت كنيد. دندانه‌ گذاري امري اختياري است، اما بكارگيري آن بسيار توصيه مي‌شود چرا كه ارتباط عبارتهاي مختلف برنامه را بخوبي نشان مي‌دهند. كامپايلرC++ كاراكترهاي whitespace يعني كاراكترهاي فاصله، tab و خطوط جديد بكار رفته در ايجاد دندانه‌ها و فاصله‌گذاري عمودي را بجز كاراكترهاي whitespace بكار رفته در رشته‌ها، در نظر نمي‌گيرد.



ادامه مطلب ...


درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آموزش C++ و آدرس amoozesh-cpp.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 14
بازدید هفته : 134
بازدید ماه : 133
بازدید کل : 75067
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1